Helgkurs i äggoljetempera

I helgen som gick hade jag en tvådagars kurs för 7 glada och härliga kursdeltagare.
De målades framförallt möbler, men vi pratade och gick igenom en hel del om vägg och andra ytor också
som man kan måla med den härliga äggoljetemperan.
Vi höll till på Magasinsloftet (ovanför butiken på Sundsby säteri) en perfekt lokal för ändamålet.
Kreativiteten flödade, de blandades färg för glatta livet och det var full koncentration på genomgångar och måleri.
Dessutom hann vi med lunch i Östra Flygeln också (även om vi knappt kunde slita oss från färgerna…;),
men lunchen från Gårdscaféet var ett härligt litet break. Och äta bör man ju…:)

Samtliga bilder är tagna av min syster Eva (tack snälla) Äntligen har jag fått lite kursbilder för jag hinner ju
aldrig ta några själv…
Tack ni deltagare som läser detta – ni ger så otroligt mycket energi tillbaka. Det är roligt att hålla kurs!

/Maj-Liz

helgkurs  stolar_1
blandning  stolsben
stolar3  maja-pratar
eat  fika
maja-prat-igen  fotograf evastolar_2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 reaktioner på ”Helgkurs i äggoljetempera

  1. Å vad kul! Vill verkligen testa äggoljetempera men ännu har jag inte kommit igång med det. Färgerna blir av någon anledning så vackra!

Lämna en kommentar